Sidor

lördag 22 januari 2011

Käk, så mycket mer än mat

Hej! För några veckor sedan flyttade min äldste son Daniel till egen lägenhet, något som jag nämnde i inlägget Ett stort steg för far och son. Första veckan tyckte jag var väldigt jobbigt med den enorma saknad jag kände i den förändring som blev. Men ett sätt att mötas och umgås är genom middagar och i morgon blir det den tredje söndagsmiddagen med förrätt, varmrätt och dessert som jag anordnar sedan Daniel flyttade. Han flyttade hemifrån men också hem till sig själv, till sitt alldeles egna ställe som han gjort väldigt fint och trivsamt.
Bilderna på maten är från förra söndagen då vi var fyra som åt, Daniel som har egen lägenhet, Jonathan med sin flickvän Jennifer och jag. Inspirationen att göra lite lyxigare söndagsmiddagar fick jag av min storasyster Fidelia som har tre barn med egen bostad. Och söndagar, det har blivit deras mötestradition som nu också verkar bli vår.
Idag har jag förberett vad jag ska laga i morgon, vad det blir vet inte mina söner men jag tror att de kommer uppskatta maten. Jag gillar att laga sådant jag aldrig gjort förut som förra veckans plankstek.
Att äta tillsammans handlar om mycket mer än om maten! Vad innebär fika och matstunder för dig, vad njuter du av?

3 kommentarer:

  1. Herre je! Vad du kan laga vacker mat! Vem har inspirerat dig till det, tro? Har du gått på matlagningskurser eller har du lärt dig av din mamma?

    SvaraRadera
  2. Mums!
    Kan du inte laga sån här mat till mig någon gång?

    SvaraRadera
  3. :) jag har inte lärt mig av mamma! För länge sedan gick jag på restaurangskola och in på en väg från köksbiträde och kockelev till kock. När jag skulle bli pappa ville jag inte arbeta kvällar och helger och bytte yrke. Och det blev även en del plugg som inte var potatis.

    SvaraRadera

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se